Upp & ner

Så kan jag kort beskriva de senaste dagarna...

Fredag tvätta jag massor allt fick inte plats i tvättstugan men de löste sig med torkställning i vardagsrummet.
Jag hade främmande oxå som gjorde de hela mycke lättare.
Sköt att sitta o surra då ingen är hemma.
På kvällen fick jag mess om min telefon som jag ville sälja en xperia mini pro.
Jag blev super glad.
Satt o kolla runt lite på olika telefoner. Vill ha en med vanliga knappar.
Hitta o bestämde mig för Sony Ericssons Elm den fanns på Expert.

Lördag morron åkte vi till stan för att fixa telefonen innan han skulle komma o köpa den gamla.
Som vanligt då jag åker i väg på morron blev jag pink nödig.
Så vi började med Gallerian o toa.
Då vi lika var där gick vi in på Phonehouse för att kolla priser.
Försäljaren insåg direkt vad jag var ute efter så han tipsa mig om Cedar



Fast i silver.
Jag är hur nöjd som hellst med den.
Äntligen en normal telefon.
Inte lika avancerad som Elm men den har det jag behöver.
Va riktigt trevligt att träffa han som köpte telefonen igen.
Vi svamlade bort några timmar.
Så va lördagen förbi o jag va på bra humör riktigt glad

Söndagen började inte alls bra.
Jag vakna 7.10 bestämde mig för att kliva upp för att va riktigt säker på att Rasmus inte skulle hinna vakna före jag hade gjort frukost.
Det va hans födelsedag o då brukar jag servera frukost på säng men....
Då jag satt o rökte kom Oliwer in i köket med ett fett slimmat hår.
Han hade tagit min hudsalva o kletat i håret okey de i sig är väl inte en hel värld men då jag gick in i vardagsrummet var våran soffa som är 5 månader gammal alldeles vit o kletig.
Oj oj va arg jag blev. Trodde verkligen att soffan va förstörd.
Då vaknade Rasmus och fick en enligt mig skit morron. Han försod varför då han såg vad som hade hänt.
Tyvärr började min morron helt fel o resten av dagen fortsatte så.
Jag hade några mindre missöden.
Rasmus va jätte nöjd över sin dag ändå.
Det kom ganska många för att uppvakta honom o han fick det han hade önskat sig.
Han var inte ensam om att få de....vi fick en tvättmaskin av Chrilles syster för hon o hennes sambo hade fått en ny i julklapp.
Tack så mycke.
Här längre fram då jag börjat om att jobba blir det att köpa en torktummlare.

I dag har det inte hänt så mycke under dagen.
På eftermiddan hade vi ett möte med Oliwers lärare o talpedagog o gjorde en handlingsplan över hur vi ska utveckla hans tal. Sen han började på särskolan har han gjort enorma framsteg så vi är jätte nöjda men vi ska hjälpas åt för att han ska få vissa bokstavsljud i det sponatana talet oxå.
För han kan men då han pratar för snabbt missar han olika ljud.
Då vi kom hem hade Rasmus varit duktig o skottat snö.
Nu i kväll har Chrille kopplat in tvättmaskinen o flyttat lite på skåpen vi har inne på toa.
Är nog dax för sängen nu så jag orkar med morrondagen. Får väl se vad den har att erbjuda......upp eller ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0