1:a maj!

Vi firade valborgsmässoafton med att grilla en massa god ostkorv. Oliwer var på korttids så vi var barnlediga fast det blev inte en droppe alkohol ändå och lika trevligt var de :-)
I morse då jag åkte till sinnenas så förväntade jag mig att polisen skulle ha nykterhetskontroll men dom lös med sin frånvaro tyvärr. Jag tror att de är alldeles för många som kört alldeles för tidigt.
Mina tankar mal på om allt vi pratar om på sinnenas helt underbart hur man kan ändra på mycke genom att tänka och säga andra saker eller genom att utesluta vissa ord. Dagens ämne var äkta/ärlig och artig vi återkom även till gränser :-)
Som aktivitet fick vi göra en uppsättning med snittblommor i ett bukett stöd som vi gjorde förra veckan. Stödet är blommornas gräns.





Riktigt nöjd är jag med allt jag har skapat där. Allt vi gör har syftet att påminna och
återkoppla till det vi pratat om.
Oliwer fick stor ögon då jag kom hem idag han har alltid tyckt om blommor till skillnad från mig fast de är på väg att komma lite intresse för de.
Då Chrille hämtade honom fick han börja med att trycka upp tandställningen som Oliwer tryckt ner så det blir nog tandläkaren i morgon för hans del.
Jag hoppas att dom kan fixa till de och att Oliwer lyckas andas under tiden han är jätte täppt i näsan och låter väldigt förkyld så det är osäkert om de blir någon skola alls för han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0