Vågen!

Idag drog vi till Ikea för att köpa lite husgeråd som jag känner att jag behöver nu typ liten stekpanna och små bestick och nya bestick till husvagn. Men helt enkelt är de ju inte att dra iväg så där. Min tanke var kliv upp före fan och ät första gången så där kring 6 men åt redan vid 4 somna om och äta 9 och fara direkt. Så långt funka min plan. 
Vi for och första stoppet blev biltema, köpa husvagns spelar då våra gick sönder i fjol och vi ska hämta husvagn på väg hem. Oliwer och Chrille tog varsin korv sen bär det av mot Happaranda. Jag inser ganska fort att vi inte kommer att hinna till de jag ska äta igen men de må ju då vara får skjuta på lunchen. 
Trodde ju inte att det skulle vara så mycke folk eftersom lönen kommer till veckan men de var massor, svårt att ta sig fram. I restaurangen var de kö men var bara vackert vänta. Jag köpte i alla fall barnportion köttbullar och mos. Såg direkt att 5 köttbullar och moset skulle bli för mycket för min minimage det svåra var att veta hur mycke jag ska äta mäter maten än så länge har inte fått känslan av hur mycke än. Jag tror att jag blev mätt fast jag var sugen nästan direkt efter. Just nu äter jag hellre för lite än för mycke det sista jag vill är att dumpa då jag är så där. 
Tack och lov har jag inte dumpat än på sätt och vis hoppas jag att det kommer för de är kroppens sätt att säga att något är fel. Åt i alla fall 2 köttbullar och inte allt mos. Det bästa av allt är att jag fick med mig ett plast kort där det står att jag rekommenderas äta barnportion så jag betala 19 kr. 
Då vi var klar på Ikea blev de Stadium och där hittade vi skor åt Oliwer 2 par ett par var tygskor för 50 spänn. Candy Word var nästan ett måste då grabben var så duktig inte minsta gnäll varken i bilen eller på Ikea och så är de ju lördag. 
Blev nästan lite stressigt då vi skulle vara i Töre 16.30 till saken hör ju att det började närma sig mellanmål. Fatta att det gäller att ha koll. Halv sprang in på Ica maxi köpte drickkvarg. Vi hade typ 10 minuter till godo men de var dom vi skulle träffa oxå så.
Vi har då en plats nästa vinter oxå och de känns skönt i fall vi inte hittar nå närmare. 
Väl hemma var det i de närmaste bara äta igen. 
Ställde mig på vågen eller vägarna nyss enligt den nya så har jag tappat 14 kg på två dagar OBS samma våg. Det är fullkomligt omöjligt säger jag. Kollar den andra vågen enligt den har jag gått upp 1.2 kg på samma tid. 
Det är fullt möjligt men jag ser själv att jag gått ihop plus att bältet har gått in ett hål. Så köper inte de heller. Tror jag borde kasta båda två, längtar tills jag ska till vc 2 maj och väga mig och ta blodprov det blir nog mest rättvist. 
Träffa grannen idag han tyckte jag såg mycke piggare ut nu än tidigare. Känner så själv och kul att höra.


Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att det går bra för dig! :) Måste ju vara en himla omställning att behöva planera sina måltider på det där viset, så du gör det riktigt bra :)

Svar: Det är en enorm omställning! Tack Sara är faktiskt riktigt stolt över mig själv att jag lyckas ta med mig att äta :-)
cissi

2016-04-24 @ 21:38:28
URL: http://diamondsdancing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0