2016

En liten sammanfattning av ett händelserikt år. 

2016 bjöd på en hel del omtumlande saker. I februari, närmare bestämt 10 så var jag till kirurgen och fick godkänt med en gastric bypass under premissen att jag slutade röka. Haha vilket skämt jag ska ALDRIG sluta röka o jag har ljugit förr, men min man säger att han skvallrar så bara göra ett val. Rökte sista gången 9 mars peppar peppar klarat mig än så länge men aldrig säga aldrig. Operation i april, mådde mycke bättre än vad jag förväntade mig. Gick någon månad eller nå så tog jag tag i att börja träna eee nått stort fel jag??  Träna???  Har endast hänt då jag gått på sjukgymnastik tidigare. Men satans va skönt de är. Har haft mina svackor där oxå men kämpar på. Hade som mål innan nyår skulle jag under 90 men de sket sig är 200 g ifrån. Har tappat kilona väldigt sakta jämfört med andra men har ändå tappat 50% av min övervikt. Å andra sidan så är det nog många som inte tränar o tappar fortare men jag trimmar kroppen. 
Jag har i vågor en identitets kris nu då jag faktiskt börjat sova så orkar jag och vill en himla massa som inte alltid är omtyckt men va fan, känns lite som hoppa på tåget eller bli överkörd av de. Välj själv! 
Jag har under 2016 hitta ett riktigt trevligt problem, finns en massa snygga kläder som jag kan ha så vad vill jag ha?
Jag har slutat med alla antidepressiva har bara kvar för sömnen, kan tillägga att jag slutat utan läkares inrådan. 
Blev lite förbannad då dom bytte ut min ångest medicin till nå liknande och jag började kvälls äta, tack för de! 
Det är medicin biverkning som satte mig i skiten med extrem övervikt till att börja med (räknar inte mina kg för mycke till övervikt) kan ju inte göra samma misstag igen. Summan av allt va att jag ingen medicin äter men börjar jag falla börjar jag om. Jaja nu sitter jag här i jeans som jag inte kunnat ha på minsta 5 år och ser med förtjusning fram emot 2017 vad det året har att erbjuda. 
Det jag vet säkert är att jag kommer att dra iväg på egentid igen. 
Jag hoppas att jag fortsätter att tappa kilon, jag gav min man en månads träning i julklapp så får se vad som händer där i vilket fall kommer jag att fortsätta träna och vidga mina vyer. Hitta mig själv och inte låta någon köra med mig, jag har lärt mig att jag har ett värde. 
Med de sagt säger jag ett 
GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR!! 

Skriv inläggstext 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0