Koll!!

Dax för 3 månaders kontroll provtagning i morgon och dietisten nästa vecka. Känns spännande att få se vad proverna säger det blir ju ett kvitto på att jag äter rätt eller fel. Tyvärr har jag tjorvat med mina ack så viktiga vitaminer inget att göra åt, har kommit på de då jag ska lägga mig. Jag hoppas att jag orkar träna efteråt ska ta med mig så jag kan träna i fall orken finns. Är väl inte jätte troligt då det är fasteprover. 
Jag känner att jag har fått lite blodad tand av träningen det kanske blir mina nya "cigaretter" 
En annan sak som är sjukt nervöst är denna våg sist blev jag ju besviken över att det var så få kilon men med eftertanke kändes de bättre. Känner att det hänt saker i kläderna nu får jag av mig mitt enda par trekvarts byxor utan att knäppa upp dom kan ju vara i en period där det "bara" händer saker med kroppen och vågen är still.
Inför varje koll ökar min besatthet av vågen, är rädd att få bakläxa på nedgången. Fullkomligt sjukt för själv är jag nöjd och glad. Men jag har ett stort behov av bekräftelse. 
Fick en massa beröm och komplimanger av svärmor i helgen, fick även en "komplimang" av en väldigt ung person som tycker att det är stor skillnad. Jag suger åt mig allt med ett glatt tack. 
Jag tycker ju inte att jag har gjort så stora förändringar i det jag äter däremot i hur ofta och så har jag lagt till grönsaker. Där fick jag mig en tankeställare. Älskar min svärmor även min svärfar men han säger inte så mycke, retas lite ibland, i alla fall så är det stora skillnader svärmor upplyste mig.
Nu äter vi sällan pasta och ris, förr åt vi de nästan alltid, nu äter vi i de närmaste alltid grönsaker, vi köper inte längre klyftpotatis eller pommes utan gör själv, det är fisk minst en gång i veckan ska jag använda mejeriprodukter så letar jag de magraste alternativet byter ut tex creame fresch till yoghurt osv, jag gör müsli själv för att få i mig så nyttigt som möjligt. Det är säkert fler saker jag ändrat utan att tänka på de, ja just de..... Det finns inget ljust sockrat bröd här. Jag skulle vilja hitta ett bra nyttigt bröd så jag kan baka själv. 
Ååå vad jag älskar att orka, är visserligen fortfarande kvällstrött med de gör inget för jag har ork under dagen fast i dag började jag må illa till lunch så har varit avslagen. Antingen kan jag inte äta grillat två dagar i rad eller så tugga jag för dåligt är lite svårt att veta bara fortsätta testa sig fram. 
Ena stunden ser jag fram emot makens semester andra stunden kan han få jobba hela sommaren. Jag är i ett väldigt konstigt humör då de gäller vår relation just nu men jag vet att de går över. Är nog ganska lätt att tappa varandra lite vid sånna här omställningar. Jag förändras massor just nu och de händer inte lika mycke för han. Jag fokuserar på mig själv och han är som utanför fast inte svårt att förklara. 
Nu ska jag försöka samla mig så jag kan sova 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0