KOL!

Inte som i felstavat tuff utan som i lungsjukdomen. Vet egentligen inte vad jag ska tycka, tänka eller tro. Sökte läkare för huvudvärken och hon var inne på migrän de har jag ju haft tidigare hon var inne på att jag har pollenallergi och att jag är otränad även att blodtrycket ändras var hon inne på sen böja hon titta i journalen och ställde frågor om rökning. Hade jag hosta, nöp de i luftrören, hur länge har du rökt, rökte i 26 år. Hon ställde frågan som att jag fortfarande röker sen kommer de jag tror att du har KOL. Eee hmm vad säger man nu, de enda symtom på KOL är att jag var rökare i 26 år. Först efter de lyssna hon på lungorna och tog trycket. Fick ventolin i väntan på att få göra lungfunktionstest har inte mått bra på bricanyl tidigare och så fick jag nå piller för värken. 
Jag tror så här att antingen är min migrän tillbaka kan ha spänningshuvudvärk oxå, tror att jag behöver typ ventolin för allergin. Har känt hur det har nypit i luftrören då jag är ute och promenerar och kommer till ställen där de är dofter jag aldrig tält eller att någon klippt gräset. Så då jag får kallelsen till testet ska jag fråga om allergiskabesvär kan påverka resultatet.
Jag får väl värsta chocken om jag har de.
Men de känns långsökt att de ska vara de som ger huvudvärk. Bara vänta och se om behandlingen funkar. 
Osäker på om jag åker och tränar om jag har lika ont i skallen i morgon men behöver verkligen röra på mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0