Hoppas!


Har inte druckit frukost än så nu hoppas jag att det bara är 13 st kvar.
Det känns lite osäkert då jag "bara" gått ner 4.2 kg igår skulle ha varit 5.75 så operationstiden är inte bokad än. Pratade med kirurgen igår och dom tyckte inte att det var katastrof men dom ville vänta tills torsdag nästa vecka innan dom tar ett beslut. 
Igår var jag grymt besviken och frestad att äta smörgåstårta och silltårta och en massa fika men jag klara mig, sa åt min man att jag måste få vara sur för att ladda om. 
Blev 22 minuter totalt på löpbandet igår idag har jag gått lite orkar ju inte så mycke åt gången men ska jävla kämpa för det här kommer inte att ge mig. 
Kan bli något förvånad över folks reaktion över att jag ska göra en gastric bypass, en del blir glad, en del säger inte så mycket, en del säger nej, en del pratar med en som att man inte förstår vad man ger sig in i och att det är en livs lång förändring! 
Har grubblat mycke och läst mycke innan jag ens tog kontakt med sjukvården så ja jag är beredd på att äta mindre och nyttigare ta vitaminer jag är beredd på håravfall men det har jag redan haft efter jag fått pojkarna så jag tror att jag blir mer flint tarmvred kan jag oxå få. 
Men vad är baksidan med sjuklig övervikt?  Långt värre hade dessutom inte varit en fd rökare nu om det inte varit för operation. 
Snart dags att ringa vc för mitt stackars öra som verkligen inte vill sluta svälla i natt har jag inte fått sova för att det kliat och gjort ont det är nog läge för antibiotika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0