Överlevde!

Överlevde dagen blev lite stressigt i början då allt skulle ställas i ordning. De skulle märkas omklädningsrum samtidigt som kaffet gjordes iordning och kokades samtidigt skulle fikat fram, drickorna in i kylen, korven värmas, som om de inte räckte så fick jag stå och diskutera 10 minuter med vaktmästaren om den informationen vi fått från bokningen. 
Denna vaktmästare tyckte att det var våran kanslist som informerat oss fel. Oj dumt gjort av hen, pite handikappidrott vore ingenting utan sin kanslist hon är guld. Men efter dessa dyrbara 10 minuter vekna hen och insåg att jag hade förmodligen rätt eftersom det bara finns 2 st nycklar att låna in till lokalen och det hade redan varit uthyrt fredag och lördag. Ops  
I vilket fall då vi fått ordning på allt så flöt det på riktigt bra. Med tanke på att jag var upptagen med allt annat säger att jag tror att Oliwers lag blev tvåa. Jo ibland händer det att en mamma inte har koll på allt. 
Det drog ut på tiden så det blev Sunes för kära familjen jag drack en shake egentligen har jag en till att dricka men jag orkar verkligen inte sitta vaken och vänta. Satt och räkna kalorier för det är fler i dom färdiga dessutom så drack jag en smoothi som det är 200 kalorier i så det går ganska jämt upp med 5 pulverpåsar. 
Om någon hade sagt åt mig för 5 år sen att jag skulle räknar kalorier hade jag troligtvis skrattat ihjäl mig, känns fortfarande inte som jag men det kommer att bli mitt nya jag att ha mer koll på bättre och sämre mat.
Detta är min chans till en nystart och den är jag rädd om. På måndag ska jag ringa vc om mitt öra som inte ser speciellt trevligt ut jag ska in på kansliet och lämna i från mig saker. Men det var i morgon nu ska en trött tant sova en hel natt till
Ni kan inte ana hur skönt det är att sova hela natten i många nätter i sträck. Har ju bara sovit några få timmar per natt i många år.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0