Ordnar.

Livet ordnar upp sig. Idag tog jag kontakt med step in för att få träffa en sjukgymnast. Det har jag behövt länge men känts meningslöst då jag inte har kunnat röra mig ordentligt jag är fortfarande inte helt rörlig pga vikten. Fast för att få fart på allt ihop så kan det vara bra att komma igång, jag skäms inte längre på samma sätt som tidigare nu har jag ju tagit tag i mitt liv och min övervikt. 
Kände hur jag började gruvar mig för att ringa dit, funderade på att ta de till veckan. Men då kom mitt "andra' jag fram och skällde på mig. Oj så sjukt de där lät :-) ganska bra då man kan ha en dialog med sig själv då de är saker man måste göra och börjar gruva sig. Jag är ju sån som gärna drar på saker jag ska fixa till mig själv och till sist blir det ett jätte hinder och förvandlas till ångest. Efter en fin ramsa kom jag fram till att jag ringer nu för jag både måste och vill komma igång med träning. 
Har jag nu fått verktyget operation så ska jag väl ändå göra nå bra av de. Kroppen har ju gått ihop fast jag inte ansträngt mig men meningen är ju att förändra livsstilen och de gäller inte bara maten. 
Känner mig rätt stolt nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0