Tidsplanering!

Jag borde verkligen tidsplanera några dagar här, har många vill, borden, måsten och skan. Fast allt börjar med jag vill. Jag vill ha jordgubbar, rabarber och gräslök här ute. Så idag är det fixat pallkragar men hade ju ingen spillolja så då ska de fixas innan jag kan ställa ut dom. Gräset bör klippas först men de gör inte jag. Sen måste jag jaga plantor och köpa jord, skulle ju vara fräscht att odla egna grönsaker oxå men vi börjar med de lätta. Sen så var vi och veckohandla och listan var lång. Jag ska göra egen müsli och matmuffins. Müslin är bra för att få variation mot kvargen. Bara till de behöver jag en massa ingredienser. 
Att lägga om kosten är inte gjort på en kafferast kan jag lova. 
Grubblat lite fram och tillbaka om de här med grönsaker i och till maten, tycker att grönsaker fort blir dåliga så jag ska börja göra veckosallad, matmuffins är väldigt bra att ha i frysen till de husvagns livet drar igång eller att jag är på språng. Är väldigt sugen på att testa baka bröd men vi får se, mitt största problem just nu är att jag inte fastnar i soffan om dagarna och får inte mycke gjort eller inget gjort som jag ser de. Jag räknar inte de jag tvättar, tar hand om disken och lagar mat, just nu går det en massa tid åt mina mellanmål. Det är något jag måste bli bättre på planera min mat.
Jag har ändå blivit duktig på att göra matlista för middan så de är bra. Vi äter mer varierat nu än tidigare tycker själv att jag blivit duktig men kan bli bättre. 
Jag hoppas bara att jag får till de o gör allt de här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0