Umeå!

Lördag morgon drog vi till Umeå för att mysa på och shoppa. Vi hade turen att hitta parkering i närheten av hotellet direkt och vi var ju nere innan vi fick checka in. Perfekt att gå på stan. Tyvärr regna de lite till och från. Hittade i alla fall träningsskor :-) 
Sen så var jag ju tvungen äta lunch och de var ju inte de lättaste att hitta, letade typ en varmkorv. De var nått jippo på ett av torgen så var massor med folk i farten till sist så var jag så skakig att vi kasta oss in på max det blev en burgare i sallad. Kanske inte är de bästa men de blev så. Sen upptäckte vi att vi hade bara behövt gå typ 100 meter till så sålde dom korv. De är inte lätt när man inte varit där tidigare. 
Hittade en massa snygga kläder men blev inte så att jag handlade då plaggen var väldigt dyr så kände jag bara nä kommer ju inte kunna ha de så länge så de är inte värt de.
Hotellet var hur mysigt som helst en riktig hit.




Han var på väggen vid sängen. 


Så såg våran dörr ut. Alla dörrarna hade olika motiv. 
Middan åt vi på Runt Hörnet. 
Vilken kanon restaurang. Kunnig personal, dom rekommendera vin till de vi skulle äta och dom tog inte de dyraste som dom brukar göra. 

Vinet tog hissen upp så att säga men jag blev inte full drack under minst 1,5 timme. 

I väntan på maten. Jag smakade lite tunnbröd. Gudomligt gott och smöret undrar jag vad dom gjort med för de var såå gott.




Helt perfekt upplägg för mig som inte ska äta så mycke. Jag behövde inte skämmas de minsta. 




Då vi kom tillbaka till hotellet så blev de barhäng. Jag tog en irisch Coffee och Chrille drack två drinkar.  Jag lämnade från min för jag började känna mig lullig och full i magen. 
Söndag väckte jag min man före sju för då var jag så hungrig ner käka frukost gott var de önskade att jag kunde äta mer. Sen var jag så älskvärd att jag somnade om inte chrille, och då jag vakna var det dax att äta igen så vi packade ihop checka ut och drog till Ikea och åt brunch. 
Älskar Ikea för jag äter för 19 kr
Kolla in shopping centrum dom byggt där. Fint som bara den. Lura in chrille i ett provrum sen mata jag med de han skulle prova :-) 
Han köpte lite sommar kläder, jag hittade linnen och en sportbh.
De var bara hämta hem oliwer då vi kom hem, då hade han haft hemlängtan sen lördag eftermiddag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0